Logo

46-100 Namysłów, ul. Partyzantów 1, pok. 201-210
tel.: +48 77 4105959, +48 77 4530681
gsm: +48 516 187 710, +48 512 569 422

 
Logo

FAQ


Czy wynajęcie biura może być dla mnie korzystniejsze niż posiadanie własnej komórki księgowości?
Zdecydowanie tak. W biurze pracuje zespół ludzi, a każdy specjalizuje się w innej dziedzinie. Jedna osoba nie jest w stanie opanować tak dużego zakresu wiedzy przy tak często zmieniających się przepisach, a koszty zatrudnienia własnego pracownika są bardzo wysokie. Proszę porównać:

Biuro - stały, miesięczny ryczałt 

Własny pracownik:

  • wynagrodzenie
  • narzuty (ZUS, podatek)
  • urlop do 26 dni
  • świadczenie urlopowe
  • chorobowe do 33 dni
  • komputer, oprogramowanie księgowe
  • szkolenia
  • literatura fachowa 

Czy mogę rozpocząć współpracę z biurem w trakcie roku ?
Nic nie stoi na przeszkodzie. Biuro może rozpocząć pracę od początku dowolnego miesiąca. Warunkiem jest jednak przekazanie nam wszystkich dokumentów księgowych od początku roku wraz z kopiami złożonych deklaracji (jeśli klient je posiada), dowodami zapłaty podatków i ZUS oraz wszelkich umów zleceń, o dzieło i dokumentów pracowników, którzy w danym roku byli zatrudnieni.

Jak "technicznie" wygląda współpraca z biurem ?
Spotykamy się na początku miesiąca, około piątego, odbieramy dokumenty księgowe z poprzedniego miesiąca i jednocześnie przekazujemy przelewy na ZUS i PIT-4, listy płac, umowy zlecenia i o dzieło na miesiąc bieżący oraz kasujemy należność za usługę. Drugie spotkanie następuje przed dwudziestym. Przekazujemy przelewy na podatek dochodowy PIT-5/CIT i VAT oraz podsumowania zakończonego miesiąca i przyjmujemy część faktur z miesiąca bieżącego.

Nie mam czasu, czy odbiór dokumentów może nastąpić w mojej firmie ?
Na życzenie odbieramy dokumenty i przekazujemy przelewy i podsumowania w siedzibie klienta lub miejscu przez niego wskazanym.

Kiedy najwcześniej mogę uzyskać wstępną informację o wysokości podatków ?
Najczęściej w przeciągu trzech dni roboczych po przekazaniu dokumentów. Wszystkich klientów potrzebujących szybkiej informacji (płacących podatki) zachęcamy do przekazywania dokumentów już na koniec miesiąca, co umożliwia dokładne zaplanowanie wydatków.

Nie lubię chodzić do urzędów, czy biuro wyręczy mnie w tym ?
Nasi klienci otrzymują ustny zakaz chodzenia do urzędów. W imieniu klienta składamy wszelkie deklaracje, prowadzimy korespondencję z urzędami oraz reprezentujemy w trakcie kontroli prowadzonej przez każdy organ do tego uprawniony po podpisaniu przez Klienta upoważnienia dla pracowników naszego biura.

Czy po przekazaniu dokumentów do biura, będę miał do nich dostęp ?
Zawsze w godzinach pracy biura. Wszelkie pytania dotyczące danych z faktur (nazwa, NIP kontrahenta, nr rachunku, kwota) można zadawać telefonicznie. Kopie potrzebnych dokumentów prześlemy faksem lub pocztą elektroniczną. Oryginały, zgodnie z informacją złożoną w Urzędzie Skarbowym powinny jednak na stałe znajdować się w biurze.